Інклюзивно-ресурсний центр
27 Вересня, 2023 р., 08:45
21-22 вересня 2023 року в м. Сколе відбулась нарада-семінар директорів інклюзивно-ресурсних центрів Львівщини.
Керівники інклюзивно-ресурсних центрів мали змогу поділитись досвідом, обговорити важливі питання організації навчання осіб з особливими потребами та окреслили важливі напрямки роботи на 2023-24 навчальний рік.
Участь у нараді прийняла Віра Бокало, т.в.о.директора Комунальної установи "Інклюзивно-ресурсний центр Добросинсько-Магерівської сільської ради Львівського району Львівської області".
Дякуємо організаторам заходу Марії Васюник, головному спеціалісту ДОН ЛОДА, Наталії Диміцькій, директору Комунальної установи «Сколівський інклюзивно-ресурсний центр» Сколівської міської ради та усій команді центру. Ви - неймовірні!
Фото зі сторінки
https://skole.irc.org.ua/news/22-05-49-22-09-2023/?fbclid=IwAR3AYzIDy1p43nPLnfjEBHAtbxw8uVQJU91Amtt6A5gyRMmJ4q5U54E8vgs
22 Вересня, 2023 р., 10:43
20 вересня на базі Добросинсько-Магерівського ІРЦ відбувся семінар за участю класних керівників інклюзивних класів та асистентів вчителя.
Розглянули такі теми:
- Деталі оформлення та створення індивідуальної програми розвитку (ІПР) учня з особливими освітніми потребами, який здобуває освіту в умовах інклюзивного навчання.
Учасники рлзглянули такі розділи програми:
1. Період виконання
2. Загальні відомості про учня
3. Індивідуальні особливості розвитку
4. Індивідуальний навчальний план
5. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з ООП
6. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги
7. Забезпечення допоміжними засобами навчання
8. Потреба в розумному пристосуванні
9. Особливості проведення оцінювання
10. Потреба у продовження строків навчання
11. Додаткові напрями роботи
12. Детальніший розбір особливих освітніх труднощів дитини з ООП
13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали ІПР.
(доповідачі: т.в.о. директора Бокало В.Г., фахівці ІРЦ Кулявець А.Д., Пеприк О.Г.,Рудик К.І.)
Учасники семінару взяли активну участь в обговоренні всіх моментів ІПР, поділились своїм досвідом, труднощами та успіхами в організації освітнього процесу їх інклюзивного класу.
Щиро дякуємо за участь!
25 Травня, 2023 р., 09:32
Вміння чекати - один із важливих навиків не тільки для дітей, а й для дорослих. Але якщо у дорослих на цей навик впливає характер, темперамент, досвід та самоконтроль, то в дітей з цим великі проблеми, особливо у дітей з затримкою розвитку та мовлення.
В повсякденному житті ми стикаємось із необхідністю чекати щодня, це і черги, і пробки, і настання очікуваних подій. І якщо дитина не вміє чекати, то кожна така ситуація буде призводити до стресу і викликати небажану поведінку.
Що ж робити?
1.Починати навчати малюка в спеціально структурованому для цього середовищі, де ви зможете контролювати час очікування і доступ до заохочень.
2.У зв'язку з тим, що навичка очікування - це одна з форм комунікації, можна скористатися карточками PECS із символом "чекай".
3. Змоделювати ситуацію в якій дитина попросить про бажаний предмет. Але замість того, щоб відразу передати його малюкові ви дайте карточку "чекай".
В перші рази це очікування в 2-3 секунди. Забираєте в малюка карточку і даєте бажаний предмет. Обов'язково хвалите.
Для закріплення вміння необхідно повторювати процедуру протягом дня багато разів в різних спланований заздалегідь ситуаціях.
4. Поступово збільшуйте час очікування на пару секунд з кожною пробою.
5. Як тільки час очікування буде близько 30 сек. запропонуйте разом з карточкою предмет, що може зацікавити дитину на деякий час. У вас може бути заготовлена коробка з такими предметами (книжечка, антістреси для рук, тощо).
6. Коли в структурованому середовищі навичка закріплена переходимо до відпрацювання вміння в реальному середовищі. Починайте з передбачуваних ситуацій.
Окрім карток PECS можна використовувати пісочний годинник.
Наберіться терпіння, будьте послідовні і у вас обов'язково все вийде!
22 Травня, 2023 р., 15:27
24 Квітня, 2023 р., 13:52
Сьогодні, 24 квітня, відбулась чергова практико-орієнтована онлайн-зустріч фахівців ІРЦ (вчителів-логопедів) Львівської області, де фахівці Добросинсько-Магерівського інклюзивно-ресурсного центру виступили з темою "Логопедична робота при порушеннях вимови звука [р]".
Розкрито тему:
Вступ. Чому саме звук [р] ?
Уклад органів артикуляції звука [р]
Онтогенез звука .
Порівняльна характеристика порушень вимови звука [р].
Методи постановки, враховуючи нозології.
Мотивація – головний чинник якісного результату.
Батьки – контроль і розум дитини. Співпраця з батьками .
Дякуємо всім за присутність, співпрацю та зацікавленість цією темою.
18 Квітня, 2023 р., 08:43
30 Березня, 2023 р., 12:23
29 квітня на базі Добросинсько-Магерівського ІРЦ відбувся семінар за участю класних керівників інклюзивних класів та асистентів вчителя.
На семінарі розглянули дві теми:
- Структура написання психолого-педагогічної характеристики на учня молодшого шкільного віку (доповідач фахівець ІРЦ Рудик К.І.)
- Деталі оформлення та створення індивідуальної програми розвитку (ІПР) учня з особливими освітніми потребами, який здобуває освіту в умовах інклюзивного навчання.
Під час семінару учасники розглянули такі розділи програми:
1. Період виконання;
2. Загальні відомості про учня;
3. Індивідуальні особливості розвитку;
4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з ООП;
5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги;
6. Навчання;
7. Забезпечення асистента учня (учениці);
8. Забезпечення допоміжними засобами навчання;
9. Потреба в розумному пристосуванні;
10. Особливості проведення оцінювання;
11. Потреба у продовження строків навчання;
12. Додаткові напрями роботи;
13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали ІПР, (доповідачі: т.в.о. директора Бокало В.Г., фахівці ІРЦ Кулявець А.Д., Пеприк О.Г.).
Учасники семінару взяли активну участь в обговоренні всіх моментів ІПР, поділились своїм досвідом, труднощами та успіхами в організації освітнього процесу їхнього інклюзивного класу.
Дякуємо всім за плідну участь. В нас все вийде.
15 Березня, 2023 р., 09:07
Інформація буде корисна педагогам інклюзивних класів щодо оцінювання учнів з інтелектуальними труднощами.
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів з порушеннями інтелектуального розвитку/навчально-методичний посібник /авт.:О.В.Чеботарьова, Г.О.Блеч, І.В. Гладченко, С.В.Трикоз, І.В. Бобренко та ін.-К.,ІСП НАПН України, 2020 (Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів з порушеннями інтелектуального розвитку).
Переходьте за посиланням
https://ircenter.gov.ua/
09 Березня, 2023 р., 10:10
Відбулась робоча зустріч з педагогами закладів дошкільної освіти Добросинсько-Магерівської ТГ, а саме вихователями інклюзивних груп ЗДО, асистентами вихователя, завідуючими закладів дошкільної освіти, де організовано інклюзивне навчання для дітей з особливими освітніми потребами.
Фахівці ІРЦ поділились з присутніми знаннями про:
оновлення та застосування нормативно-правової бази:
1. Постанова КМУ №530 від 10 квітня 2019 р. зі змінами Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти .
2.Методичні рекомендації щодо створення та функціонування інклюзивного освітнього середовища в закладах дошкільної освіти.
3.Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних групах закладів дошкільної освіти.
розглянули схему написання психолого-педагогічної характеристики на дошкільника;
уточнили перелік та зразки документації асистента вихователя та вихователя інклюзивної групи;
розібрались з деталями написання індивідуальної програми розвитку дитини з ООП;
провели рефлексію (зворотній зв'язок) про зустріч.
Дякуємо всім за присутність, активність та зацікавленість.
02 Лютого, 2023 р., 10:06
Порушення мовлення - найбільш поширена проблема серед дітей. У першому класі загальноосвітніх шкіл ці порушення трапляються від 20% до 50 % .
Батьки ні в якому разі не повинні залишатися байдужими до мовленнєвих недоліків своїх дітей. У колі своєї сім’ї дорослі розуміють дитину з півслова і вона почуває себе впевнено. Але з віком розширюється мовне коло спілкування дитини і мовленнєві вади стають на перешкоді швидкого встановлення контактів з однолітками, виникають різні ускладнення, психологічні проблеми. Недостатньо розвинене мовлення, бідність словникового запасу, проблеми у вимові звуків негативно впливають на загальний розумовий розвиток дитини.
Мовлення дорослих – приклад для дітей. Успіх мовленнєвого розвитку дитини насамперед залежить від мовлення дорослих, які оточують її з раннього дитинства. Малюк навчається говорити завдяки слуху і здібності до наслідування.
Яскраве виразне мовлення дорослих привертає увагу дітей, полегшує розуміння його і запам’ятовування .
Отже, дорослі повинні прагнути до того, щоб забезпечити правильний мовленнєвий розвиток дитини, починаючи вже з перших місяців її життя. Правильне мовлення допомагає малюку встановлювати контакти з іншими дітьми, вільно передавати свої думки і побажання, сприяє успішному навчанні у школі.
Вчитель-логопед може допомогти вашій дитині у разі мовленнєвих труднощів. Якщо вас тривожить мовлення дитини, проконсультуйтесь з логопедом.