Інклюзивно-ресурсний центр
13 Грудня, 2022 р., 10:44
У Добросинсько-Магерівському інклюзивно-ресурсному центрі працюють фахівці (консультанти):
-вчитель-логопед;
-практичний психолог;
-вчитель-дефектолог.
Основними завданнями інклюзивно-ресурсного центру є:
1) проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
2) надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;
3) консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;
4) забезпечення участі педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру:
у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами;
у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо;
5) надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами:
дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;
6) визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);
7) визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;
- надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання;
13 Грудня, 2022 р., 10:40
Діти люблять вивчати віршики. А вірші про святого Миколая вивчають із задоволенням.
Добірка віршів сподобається вашим малюкам.
https://osvitanova.com.ua/.../4518-30-virshiv-do-dnia...
13 Грудня, 2022 р., 10:38
Інклюзивне навчання як один із пріоритетних напрямів забезпечення рівного доступу дітей до освіти.
В Україні війна. Освітня реформа, невід’ємною частиною якої є інклюзивна складова, намагається бути впровадженою в життя . І обраний нашою державою напрям на створення гідних умов навчання для дітей з особливими освітніми потребами є кроком до впровадження європейських принципів та стандартів життя.
Дуже важливо пам’ятати, що захищаючи право дітей на якісну освіту та отримання професії, ми виконуємо основні положення Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю та Саламанської декларації.
У закладах освіти Добросинсько-Магерівської територіальної громади на інклюзивній формі навчання перебувають 26 дітей з особливими освітніми потребами. З них 15 учнів та 11 дошкільників.
Цього тижня фахівці Добросинсько-Магерівського ІРЦ провели виїзне засідання у заклад освіти громади для вивчення індивідуальних особливостей дітей з ООП, які перебувають на інклюзивній формі навчання у ЗЗСО, щоб провести повторну комплексну психолого-педагогічну оцінку дитини.
Комплексна оцінка проводиться фахівцями інклюзивно-ресурсного центру індивідуально за такими напрямами:
оцінка фізичного розвитку особи;
оцінка мовленнєвого розвитку особи;
оцінка когнітивної сфери особи;
оцінка емоційно-вольової сфери особи;
оцінка освітньої діяльності особи.
Оцінка дає можливість виявити:
освітні труднощі дитини,
допомагає підібрати навчальну програму,
дає можливість дитині отримувати додаткові корекційно-розвиткові заняття фахівців (вчитель-логопед, практичний психолог, вчитель-дефектолог, вчитель-реабілітолог за потреби),
створити допоміжні засоби для навчання дитини з ООП , безбар'єрне середовище (за потреби),
допомогу асистента вчителя/вихователя (за потреби) та асистента дитини (за потреби).
05 Серпня, 2022 р., 11:24
10 наплічників зі шкільним приладдям отримали діти початкової школи нашої громади та діти, які тимчасово переміщені зі східних областей країни та проживають на території громади. Їхні щирі обличчя і позитивні емоції не залишають байдужим нікого. Допомогу надали БО «Освітня платформа» у співпраці з Дитячим фондом «UNICEF».
Дякуємо їм за цю турботу.
Хлопчики і дівчатка, бажаємо вам успіхів у навчанні, цікавих занять та нових друзів!
UNICEF Ukraine
ЯКЩО ВИ ПІКЛУЄТЕСЯ ПРО ДИТИНУ ІЗ ЗАТРИМКОЮ ЧИ РОЗЛАДОМ РОЗВИТКУ: ПОВЕДІНКА ПІД ЧАС КРИЗ ТА КАТАСТРОФ
12 Травня, 2022 р., 09:54
Війни, катастрофи, кризи є випробуванням для усіх дітей, незалежно від віку, статі. Діти із затримками чи розладами розвитку є ще вразливішими, і потребують тому особливої опіки та ще більше підтримки. Що ви можете зробити?
ДО КАТАСТРОФИ
1. Майте набір базових речей, які знадобляться вам для піклування про себе і дитину. До них належать і ті речі, які допомагають дитині заспокоїтися, наприклад її іграшки. Слід підготувати й інформацію про дитину та її особливості, надрукувати чи написати чітко від руки ваші контакти, ім?я дитини тощо. Опишіть також і поведінкові особливості – що може спровокувати злість, що означають ті або інші рухи, як дитина демонструє бажання пити, їсти, чи певні свої емоції.
2. Можна налаштувати GPS стеження. Це допоможе вам у разі, якщо ви будете розділені.
3. Зробіть запас ліків, якщо ваша дитина їх приймає.
4. Навчіть дитину, що робити у випадку, якщо вона загубиться, зокрема показувати записку з інформацією.
5. Складіть план, куди ви будете рухатися у разі небезпеки. Де є укриття, де є безпечні шляхи для пересування. Заздалегідь домовтеся, хто і чим вам допомагатиме. Обговоріть ролі – хто нестиме речі, хто може нести дитину тощо.
6. Будьте поінформовані – підключіться до місцевих каналів новин у телеграмі, вайбері тощо. Приєднайтеся до місцевих чатів сусідів. Знайдіть місцеві волонтерські групи. Це допоможе вам отримати допомогу в разі потреби.
7. Зробіть це, навіть якщо ви впевнені що ваша місцевість зараз у безпеці і нічого страшного з вами не станеться.
ПІД ЧАС КАТАСТРОФИ
1. Залишайтеся максимально спокійними. Пам'ятайте про свій план, і про те, що ви можете звернутись за підтримкою.
2. Говоріть із дитиною спокійно і впевнено, короткими реченнями, у спосіб, який вона може зрозуміти. Давайте чіткі інструкції та багато запевнень, що все буде добре (навіть якщо ви у це не вірите – ваша завдання зберегти спокій дитини для її та власного порятунку).
3. Відстежуйте реакції дитини, особливо страх, паніку, тривогу, сум.
4. Кооперуйтеся. Шукайте осіб навколо, які можуть вам допомогти. Чітко формулюйте прохання до них, і пояснюйте, чому їхня допомога важлива.
5. Дбайте про себе – свій фізичний стан, харчування, пиття, сон. Знайомтеся з людьми навколо, залучайтеся до дружнього спілкування, «розмов про що небудь».
Якщо ваша дитина погано реагує на зміни в оточенні:
- Давайте прямі інструкції спокійним голосом. Вказуйте, що робити замість казати, чого не робити: «Сядь на цей стілець» замість «Не стій там».
- Давайте чіткі інструкції щодо послідовності дій: «Зараз ми зробимо це… Потім підемо туди…»
- Не тягніть дитину за руку без попередження.
Якщо дитина надмірно чутлива до певних стимулів:
- Перебувайте у кутку кімнати, в окремому тенті чи приміщенні, щоб зменшити кількість шумів, світла або інших стимулів.
Якщо дитина має слабку чутливість до стимулів:
- Регулярно перевіряйте стан її тіла на наявність синців, подряпин, переломів та інших травм. Не запитуйте, чи вона ОК, а перевіряйте самостійно.
Якщо у дитина погано говорить і розуміє мову:
- Використовуйте букви, малюнки, прості слова, щоб пояснити.
Якщо дитина надміру тривожиться про зміни у регулярних справах:
- Не кажіть «Просто почекай» або «Нічого не роби»
- Запропонуйте нові справи, завдання, або ігри, щоб зайняти час
- Намагайтеся створити нові рутини і підтримувати їх
- Давайте прості завдання (прибирати, роздавати листівки тощо)
- Забезпечте папером, пазлами, книгами, іграшками які є у доступі
ПІСЛЯ КАТАСТРОФИ
1. Дайте дитині можливість виразити все, через що ви пройшли – через почуття, поведінку, слова, інші доступні їй способи тощо. Дайте їй змогу ділитися сумнівами, ставити питання, на які давайте чесні відповіді.
2. Важливо намагатися продовжувати звичне життя, підтримувати свої родинні щоденні регулярні справи та звичне оточення, наскільки це можливо.
3. Деякі реакції дітей важко передбачити, особливо тих, які мають поведінкові чи емоційні складнощі. У разі, якщо ви помічаєте, що ваша дитина змінила свою поведінку – поговоріть із фахівцем із стресу та травми, щоб дізнатися більше про те, що відбувається, що ви можете зробити, і чи потрібна вашій дитині додаткова фахова допомога.
Підготовлено на основі матеріалів Центру контролю захворювань США, Drexel University та Японського Національного реабілітаційного центру для осіб із інвалідністю.
https://www.facebook.com/108912897259781/posts/502761554541578/
12 Травня, 2022 р., 09:51
Інклюзивно-ресурсний центр є установою, що утворений з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.