Інклюзивно-ресурсний центр
22 Травня, 2023 р., 15:27
24 Квітня, 2023 р., 13:52
Сьогодні, 24 квітня, відбулась чергова практико-орієнтована онлайн-зустріч фахівців ІРЦ (вчителів-логопедів) Львівської області, де фахівці Добросинсько-Магерівського інклюзивно-ресурсного центру виступили з темою "Логопедична робота при порушеннях вимови звука [р]".
Розкрито тему:
Вступ. Чому саме звук [р] ?
Уклад органів артикуляції звука [р]
Онтогенез звука .
Порівняльна характеристика порушень вимови звука [р].
Методи постановки, враховуючи нозології.
Мотивація – головний чинник якісного результату.
Батьки – контроль і розум дитини. Співпраця з батьками .
Дякуємо всім за присутність, співпрацю та зацікавленість цією темою.
30 Березня, 2023 р., 12:23
29 квітня на базі Добросинсько-Магерівського ІРЦ відбувся семінар за участю класних керівників інклюзивних класів та асистентів вчителя.
На семінарі розглянули дві теми:
- Структура написання психолого-педагогічної характеристики на учня молодшого шкільного віку (доповідач фахівець ІРЦ Рудик К.І.)
- Деталі оформлення та створення індивідуальної програми розвитку (ІПР) учня з особливими освітніми потребами, який здобуває освіту в умовах інклюзивного навчання.
Під час семінару учасники розглянули такі розділи програми:
1. Період виконання;
2. Загальні відомості про учня;
3. Індивідуальні особливості розвитку;
4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з ООП;
5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги;
6. Навчання;
7. Забезпечення асистента учня (учениці);
8. Забезпечення допоміжними засобами навчання;
9. Потреба в розумному пристосуванні;
10. Особливості проведення оцінювання;
11. Потреба у продовження строків навчання;
12. Додаткові напрями роботи;
13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали ІПР, (доповідачі: т.в.о. директора Бокало В.Г., фахівці ІРЦ Кулявець А.Д., Пеприк О.Г.).
Учасники семінару взяли активну участь в обговоренні всіх моментів ІПР, поділились своїм досвідом, труднощами та успіхами в організації освітнього процесу їхнього інклюзивного класу.
Дякуємо всім за плідну участь. В нас все вийде.
15 Березня, 2023 р., 09:07
Інформація буде корисна педагогам інклюзивних класів щодо оцінювання учнів з інтелектуальними труднощами.
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів з порушеннями інтелектуального розвитку/навчально-методичний посібник /авт.:О.В.Чеботарьова, Г.О.Блеч, І.В. Гладченко, С.В.Трикоз, І.В. Бобренко та ін.-К.,ІСП НАПН України, 2020 (Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів з порушеннями інтелектуального розвитку).
Переходьте за посиланням
https://ircenter.gov.ua/
09 Березня, 2023 р., 10:10
Відбулась робоча зустріч з педагогами закладів дошкільної освіти Добросинсько-Магерівської ТГ, а саме вихователями інклюзивних груп ЗДО, асистентами вихователя, завідуючими закладів дошкільної освіти, де організовано інклюзивне навчання для дітей з особливими освітніми потребами.
Фахівці ІРЦ поділились з присутніми знаннями про:
оновлення та застосування нормативно-правової бази:
1. Постанова КМУ №530 від 10 квітня 2019 р. зі змінами Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти .
2.Методичні рекомендації щодо створення та функціонування інклюзивного освітнього середовища в закладах дошкільної освіти.
3.Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних групах закладів дошкільної освіти.
розглянули схему написання психолого-педагогічної характеристики на дошкільника;
уточнили перелік та зразки документації асистента вихователя та вихователя інклюзивної групи;
розібрались з деталями написання індивідуальної програми розвитку дитини з ООП;
провели рефлексію (зворотній зв'язок) про зустріч.
Дякуємо всім за присутність, активність та зацікавленість.
02 Лютого, 2023 р., 10:06
Порушення мовлення - найбільш поширена проблема серед дітей. У першому класі загальноосвітніх шкіл ці порушення трапляються від 20% до 50 % .
Батьки ні в якому разі не повинні залишатися байдужими до мовленнєвих недоліків своїх дітей. У колі своєї сім’ї дорослі розуміють дитину з півслова і вона почуває себе впевнено. Але з віком розширюється мовне коло спілкування дитини і мовленнєві вади стають на перешкоді швидкого встановлення контактів з однолітками, виникають різні ускладнення, психологічні проблеми. Недостатньо розвинене мовлення, бідність словникового запасу, проблеми у вимові звуків негативно впливають на загальний розумовий розвиток дитини.
Мовлення дорослих – приклад для дітей. Успіх мовленнєвого розвитку дитини насамперед залежить від мовлення дорослих, які оточують її з раннього дитинства. Малюк навчається говорити завдяки слуху і здібності до наслідування.
Яскраве виразне мовлення дорослих привертає увагу дітей, полегшує розуміння його і запам’ятовування .
Отже, дорослі повинні прагнути до того, щоб забезпечити правильний мовленнєвий розвиток дитини, починаючи вже з перших місяців її життя. Правильне мовлення допомагає малюку встановлювати контакти з іншими дітьми, вільно передавати свої думки і побажання, сприяє успішному навчанні у школі.
Вчитель-логопед може допомогти вашій дитині у разі мовленнєвих труднощів. Якщо вас тривожить мовлення дитини, проконсультуйтесь з логопедом.
01 Лютого, 2023 р., 09:42
Особи з аутизмом мають свої сильні сторони, серед яких:
• схильність до впорядкованості, завершеності, структурованості;
• кмітливість, переважання невербального інтелекту;
• високорозвинена механічна пам’ять;
• здатність до запам’ятовування знакових систем (насамперед мови програмування);
• здатність бездоганно та без відволікань виконувати ті дії, яких навчені;
• високорозвинена здатність орієнтуватись у просторі й часі;
• тонке відчуття емоційного стану іншої людини, розуміння того, з ким і як можна поводитись;
• абсолютний музичний слух.
27 Січня, 2023 р., 10:12
ЯК НАВЧИТИ ДИТИНУ ЛЮБИТИ КНИЖКИ?
Головне правило - зацікавити. Змушувати навіть не намагайтеся. Покоління інтернету і гаджетів зростає зовсім в іншій реальності, отримує інформацію з відео, картинок, реклами... Але і книгам має бути місце - красивим, захоплюючим, цікавим!
Отже, вчимо любити читати:
1. Читайте дітям з народження.
Починайте з книжок-картинок з пісеньками, великими ілюстраціями, вставками з тканини, хутра та інших матеріалів. Щоденна «порція» читання - 3-4 книги.
2. Поступово читайте довше.
Час читання можна збільшувати до 20 хвилин в день. Орієнтуватися треба на те, як довго вам вдається утримувати увагу дитини.
3. Задавайте питання під час читання.
Поки дитина мала, не варто читати йому книги в режимі монологу, запитуйте: «Ти бачиш тут собачку? Як вона гавкає?» Чим старша дитина, тим складнішими будуть питання. Що думають персонажі, що вони будуть робити далі і чому, чому вчить ця історія.
4. Подавайте приклад.
Для дитини набагато важливіше, що дорослі роблять, а не те, що вони говорять. Нехай малюк бачить вас читаючим хоча б по кілька хвилин на день.
5. Обговорюйте прочитане.
Розповідайте, які книги прочитали на цьому тижні самі, що цікавого дізналися. Запитуйте у дитини, що прочитала вона. Малюк поступово втягнеться в ці обговорення, у нього сформується інтерес до вдумливого читання.
6. Збирайте домашню бібліотеку.
Для дитини навіть міні-бібліотека повинна бути невід'ємною частиною інтер'єру. Нехай бере улюблену книжку з полиці, коли хоче, і перечитує, переглядає, просто доторкається до неї (адже в дитинстві важливо все розуміти на дотик).
7. Створіть комфортні умови для читання.
Пункт випливає з попереднього. Коли книги заховані в шафі, і дитина не може дістати їх без допомоги дорослих, а це не дуже мотивує. Обладнайте зручний стелаж і затишне містечко для читання - наприклад, яскраве крісло з подушками.
8. Вибирайте красиві книжки.
Не тільки з барвистими ілюстраціями, але і з якісної папером, друком, запахом. Всі ці приємні відчуття «викликають звикання» в хорошому сенсі.
9. Познайомте дитину з різними жанрами.
Літературні вподобання починають формуватися ще в дитинстві. Одна дитина обожнює вірші, інша їх терпіти не може і обрає ілюстровані енциклопедії, хтось любить чарівні казки. Шукайте «своє».
10. Орієнтуйтеся на вибір малюка.
Обирайте книги разом з дитиною. Часто батьки купують дітям книги, які самі любили в дитинстві або які прийнято читати в їхньому віці. Але світ літератури величезний, а діти такі різні - у них можуть бути свої смаки.
11. Намагайтеся показувати дитині те, про що вона читає.
Дізнаватися про щось з книги цікаво, але ще краще - побачити це на власні очі. Дитині подобається курочка Ряба? З`їздіть в гості до дідуся в село і покажіть справжніх курей. Він обожнює енциклопедії про космос? Чудовий привід сходити в планетарій. Такі заходи допомагають зміцнити інтерес до книг і краще запам'ятовувати прочитане.
12. Вивчайте інструкції.
Наприклад, мама може прикинутися, що не вміє готувати суп, і попросить доньку прочитати їй рецепт: які продукти і коли потрібно опускати в каструлю? Дитина відчуває себе головною і із задоволенням «вчить» дорослого. Згодом вона буде шукати потрібне саме в книгах.
13. Знаходьте актуальні сюжети.
Будь-якій дитині іноді потрібні підтримка і порада. Діти з цікавістю читають твори, в яких персонажі відчувають ті ж труднощі, що і вони.
14. Виписуйте журнали і комікси.
Якщо дитину не виходить зацікавити книгами, можна спробувати журнали. Колекціонування, очікування нового випуску раз на тиждень або на місяць - це вже цікаво. А журнали такі красиві!
13 Січня, 2023 р., 12:04
У Добросинсько-Магерівському інклюзивно-ресурсному центрі працюють фахівці (консультанти):
-вчитель-логопед;
-практичний психолог;
-вчитель-дефектолог.
Основними завданнями інклюзивно-ресурсного центру є:
1) проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
2) надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;
3) консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;
4) забезпечення участі педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру:
у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами;
у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо;
5) надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами:
дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;
6) визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);
7) визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;
надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання.
Надання консультацій батькам, які мають дітей з особливими освітніми потребами, надання методичної допомоги педагогам: 0734117281.