Інклюзивно-ресурсний центр
27 Жовтня, 2025 р., 11:02
Важливо встигнути до школи.
Підготовка дитини з особливостями розвитку до школи — це не лише про вивчення літер чи цифр.
Перше — це навчити жити у шкільному ритмі: вставати, снідати, збиратися, слухати, чекати, дотримуватись правил, співпрацювати з іншими дітьми.
Для дітей з інтелектуальними чи поведінковими труднощами цей шлях потребує більше часу та послідовності.
Але саме завдяки цій підготовці дитина зможе навчатися в інклюзивному класі — поруч з усіма дітьми.
- Режимні моменти формують відчуття стабільності та безпеки.
- Правила допомагають зрозуміти межі й очікування.
- Досвід спілкування з ровесниками тренує самоконтроль і соціальні навички.
Саме тому відвідування дитячого садка є необхідним етапом — адже саме там дитина вперше вчиться бути частиною колективу, взаємодіяти, чекати, слухати, дотримуватись правил.
Це середовище, де формується готовність до школи.
Важливо, щоб цей процес підтримувався і вдома, і в ІРЦ:
- вдома — через щоденний режим, послідовність і спокій;
- в ІРЦ — через розвиток мовлення, уваги, поведінкових і соціальних навичок.
- Дитсадок — перший крок. ІРЦ і родина — надійна підтримка на цьому шляху.
Разом вони створюють умови, щоб дитина змогла навчатися, дружити й рости щасливою.
10 Жовтня, 2025 р., 09:20
Вересень та початок жовтня – період проведення засідань команд психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами у закладах дошкільної та загальної середньої освіти громади.
Взяли участь (згідно з листами-запрошеннями) у таких зустрічах:
-Магерівський заклад дошкільної освіти – три дитини у двох інклюзивних групах;
-Лавриківський заклад дошкільної освіти – одна дитина в одній інклюзивній групі.
Для кожної дитини створено команду супроводу, обов’язковими учасниками якої є батьки. Під час засідань команда обговорює сильні сторони дитини, її можливості та здобуті навички, визначає цілі — «один-два кроки вперед» — щоб кожна дитина розвивалася у власному темпі, відповідно до своїх індивідуальних можливостей, створює індивідуальну програму розвитку.
Діти демонструють помітні успіхи: хтось уже навчився користуватися ложкою, інший — горщиком; дехто налагодив режим денного сну, навчився за вербальною інструкцією разом з однолітками сідати за стіл, роздягатися та одягатися; ще інші — опановують комунікацію з ровесниками під час спільних ігор.
Дошкільна освіта допомагає дітям з особливостями розвитку підготуватися до школи, формуючи не лише навчальні, а й життєві компетентності.
Бажаємо всім учасникам освітнього процесу успіхів у навчанні та пізнанні життєвих знань!
На світлині — засідання команди психолого-педагогічного супроводу у Лавриківському закладі дошкільної освіти.
26 Вересня, 2025 р., 11:52
24 вересня фахівці ІРЦ провели щорічний навчальний семінар для педагогів Добросинсько-Магерівської громади на тему: “Пакет документів асистента (вчителя, вихователя) та індивідуальна програма розвитку учня з особливими освітніми потребами ”.
Участь у заході взяли корекційні педагоги (вчителі-логопеди, практичний психолог), асистенти вчителя, асистенти вихователя ЗДО, вихователі ЗДО інклюзивних груп, педагоги інклюзивних класів ЗЗСО, відповідальний за інклюзивне навчання у ЗЗСО, представник відділу освіти Пеприк І.В.
Чим корисні такі зустрічі?
Вони допомагають нам усім, учасникам навчального процесу дітей з особливими освітніми потребами, глибше зрозуміти один одного, зрозуміти потреби дітей, навчитись структурувати навчальний процес, вчитись якісніше надавати освітні послуги нашим дітям.
Дякуємо усім за активну участь.
02 Травня, 2025 р., 08:47
28.04.2025 року на базі Магерівського ОЗЗСО І-ІІІ ст. було проведено методичне об’єднання вчителів-логопедів закладів освіти Добросинсько-Магерівської громади. Методичне об’єднання провели у форматі круглого столу.
Під час заходу фахівці ділилися набутим досвідом із тем:
· Нетрадиційні методи в логопедичній роботі
· Розвиток фонетико-фонематичного слуху в дітей із ФФНМ і ЗНМ ІІ–ІІІ рівня
Представлені теми є актуальними у сучасній логопедичній практиці, особливо в умовах інклюзивного навчання та зростання кількості дітей із мовленнєвими порушеннями.
Доповіді та практичні напрацювання учасників щодо нетрадиційних методів у логопедичній роботі (пісочна терапія, ігротерапія, елементи арттерапії, казкотерапії, пальчикові ігри, використання логопедичних тренажерів тощо) були змістовними та супроводжувалися яскравими прикладами. Вони доводять ефективність інтеграції креативних підходів до корекційної роботи з дітьми, особливо з порушеннями мотивації та емоційно-вольової сфери.
Також були продемонстровані ефективні логопедичні ігри, вправи на диференціацію звуків, методи формування навичок слухового сприймання та фонематичного аналізу, що є основою для подальшого успішного опанування грамоти.
Захід був інформативно насиченим. Отримані знання й методичні матеріали обов’язково будуть застосовані в роботі з дітьми.
Спільні зусилля дорослих - запорука успіху дитини!
24 Лютого, 2025 р., 14:08
Днями відбувся навчальний семінар, організований колективом Добросинсько-Магерівського ІРЦ, на тему «Успішне навчання дітей з ООП. Стратегії, що працюють. Частина 2».
У заході взяли участь запрошені промовці та учасники (педагоги нашої громади: вчителі ЗЗСО, асистенти вчителя/вихователя, вихователі ЗДО інклюзивних груп, вчителі-логопеди , відповідальні за інклюзію у ЗЗСО, у ЗДО, педагоги сусідніх Жовківської та Рава-Руської ТГ, лікар-педіатр КНП "Добросинсько-Магерівський ЦПМСД".
З вітальним словом виступили:
Віра Бокало – т.в.о. директора КУ «Інклюзивно-ресурсний центр Добросинсько-Магерівської сільської ради Львівського району Львівської області»;
Марія Васюник-Кулієва – головний спеціаліст департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації;
Галина Вархолик – завідувачка обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти;
Микола Смолинець – в.о.начальника відділу освіти Добросинсько-Магерівської сільської ради.
Віра Бокало – т.в.о. директора КУ «Інклюзивно-ресурсний центр Добросинсько-Магерівської сільської ради Львівського району Львівської області» розповіла про пілотний проект по впровадженню інклюзивного навчання у Новогорівському З3СО І-ІІ ст.»
- Особливості та алгоритм впровадження інклюзивного навчання.
Ознайомила присутніх з особливостями інклюзивної та спеціальної освіти у Фінляндії:
- Спостереження за розвитком, ростом і здоров'ям дитини 1-6 років. Оцінка шкільної зрілості.
- Спеціальний клас у закладі загальної освіти м.Коувола.
Вікторія Глов'як – вчитель-логопед, вчитель початкових класів для дітей з тяжкими порушеннями мовлення (БНРЦ «Довіра», м.Львів) ознайомила присутніх з методикою навчання читанню дітей, які мають труднощі у читанні.
Тема «СПОЧАТКУ: вчимось читати…
ПОТІМ: читаємо, щоб вчитись…»
- Коли та як МИ навчились читати?
- Як відбувається «декодування» у мозку?
- Складна інтеграція – успішна траєкторія оволодіння навичкою читання.
- Коли дитина готова вчитись читати?
- У кого і чому нема інтересу до читання?
- Наслідки «насильного» читання.
- Закономірні етапи формування читання (за психологічним змістом).
- Аудіальний розвиток – шлях до успіху! Практичні вправи та завдання 1-ого етапу.
- 2-ий етап. Як навчити зливати літери у склади? (Особливості навчання дітей з ООП. Практичні поради)
- 3-ій етап. Читання за здогадкою. Як навчити розуміти про ЩО читаєш?
- 4-ий етап. Як ОСМИСЛЕННЯ полегшує формування навички читання? Чому ЗМЕНШУЄТЬСЯ кількість помилок?
- Особливості навчання читанню дітей з ООП.
І ще… Багато, багато практичних порад, які зроблять ВАС і ДИТИНУ успішними!
Світлана Магарська – мама дитини із синдромом Дауна
Тема «Моя історія». Історія мами не залишила байдужими нікого.
Дякуємо усім учасникам за активну участь, промовцям - за розкриті пізнавально, емоційно та фахово теми виступів.
Дякуємо учасникам семінару за відгуки, за зворотній зв'язок.
До нових зустрічей! Миру та перемоги нам усім!
05 Лютого, 2025 р., 12:37
Саме ранній вік є унікальним і визначальним для всього подальшого розумового, фізичного, мовленнєвого й емоційного розвитку дитини. Це період становлення функціональних систем, формування вищих кіркових функцій у результаті взаємодії дитини з навколишнім середовищем, що особливо інтенсивно відбувається в перші три роки життя. У зв’язку з цим, особливого значення набуває психодіагностика в ранній період розвитку дитини спрямована на всебічний аналіз психічного, фізичного і мовленнєвого розвитку з метою виявлення та подолання труднощів.
Основні напрями психодіагностики в ранньому віці:
1. Оцінка когнітивного розвитку– визначення рівня сформованості та розвиток пізнавальних процесів (пам’яті, уваги, мислення, уяви);
2. Оцінка емоційно-вольової сфери – виявлення здатності до вольового зусилля, емпатії, вміння визначати свої та чужі емоції, вміння чекати, просити про допомогу, виявлення схильностей до проявів девіантної поведінки.
3. Аналіз соціальної адаптації– оцінка взаємодії дитини з дорослими, дітьми, диференціація свій-чужий, прийняття норм, правил поведінки прийнятих у суспільстві. 4. Оцінка мовленнєвого розвитку- допомагає оцінити мовленнєвіі навички дитини, виявити можливі труднощі у розвитку мовлення та визначити оптимальні стратегії для їх подолання.
5. Оцінка фізичного розвитку дитини – визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо.
Враховуючи вік дитини, найчастіше використовують такі методи психодіагностики:
Спостереження – за дитиною в різних життєвих обставинах.
Рідко, проективні методики– складання оповідання, казки, розігрування лялькових вистав…;
Бесіда з батьками – при спілкуванні звертається увага на:
- перебіг вагітності та пологів;
- ранній розвиток дитини (до звернення);
- мовлення та комунікація (поява гуління, лепету, перших усвідомлених слів, фрази…);
- харчові та сенсорні особливості (консистенція їжі, вибірковість у продуктах, реакції на введення нового продукту, надання переваги певному складу тканини, крою, наявність-відсутність одягу, реакції на водні процедури, дощ, бруд на одязі, взутті, навколо…);
- соціальні навички (як реагує на свій-чужий, реакції на схвалення, заборону, вміння очікувати, вміння просити про допомогу…);
- повсякденна поведінка (дотримання режиму, регуляція спання-неспання, якість сну…).
Своєчасне виявлення труднощів та тісна співпраця батьків з фахівцями дозволяє розробити індивідуальну програму корекційної роботи, що сприятиме гармонійному розвитку Вашої дитини.
В інклюзивно-ресурсному центрі ви зможете отримати відповідь на всі запитання та отримати вчасну допомогу для себе та дитини.
04 Лютого, 2025 р., 15:25
Не проґавте можливість отримати корисні знання та обмінятися досвідом
із колегами!
Продовжуємо розгляд ефективних підходів до навчання дітей з ООП. Запрошуємо вас на семінар «Успішне навчання дітей з ООП. Стратегії, що працюють. Частина 2».
Програма семінару міститься у додатку до листа, який надіслано у кожен заклад освіти громади.
Місце проведення: с. Добросин, ресторан «Старий замок».
Дата і час: 20 лютого 2025 року о 12:00 год.
Реєстрація учасників відкрита з 3 лютого 2025 р. до 12 лютого 2025р. за посиланням (тел. для довідок 0734117281).
Теми, які розвиватимемо на семінарі:
Тема «Пілотний проект по впровадженню інклюзивного навчання у Новогорівському З3СО І-ІІ ст.»
- Особливості та алгоритм впровадження інклюзивного навчання.
Тема «Особливості інклюзивної та спеціальної освіти у Фінляндії»
- Спостереження за розвитком, ростом і здоров'ям дитини 1-6 років. Оцінка шкільної зрілості.
- Спеціальний клас у закладі загальної освіти м. Коувола.
Тема «Моя історія» (Виступ мами дитини із синдромом Дауна).
Тема «СПОЧАТКУ: вчимось читати…
ПОТІМ: читаємо, щоб вчитись…»
- Коли та як МИ навчились читати?
- Як відбувається «декодування» у мозку?
- Складна інтеграція – успішна траєкторія оволодіння навичкою читання.
- Коли дитина готова вчитись читати?
- У кого і чому нема інтересу до читання?
- Наслідки «насильного» читання.
- Закономірні етапи формування читання (за психологічним змістом).
- Аудіальний розвиток – шлях до успіху! Практичні вправи та завдання 1-ого етапу.
- 2-ий етап. Як навчити зливати літери у склади? (Особливості навчання дітей з ООП. Практичні поради)
- 3-ій етап. Читання за здогадкою. Як навчити розуміти про ЩО читаєш?
- 4-ий етап. Як ОСМИСЛЕННЯ полегшує формування навички читання? Чому ЗМЕНШУЄТЬСЯ кількість помилок?
- Особливості навчання читанню дітей з ООП.
І ще… Багато, багато практичних порад, які зроблять ВАС і ДИТИНУ успішними!
БОНУС: як подати діагностувальну роботу з теми «Іменник» дитині, яка не пише і
не читає…
04 Лютого, 2025 р., 12:53
Взяли участь у засіданні команди психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП у Магерівському ЗДО.
В січні - лютому педагоги закладу проводять моніторинг навчання дитини. Членом команди обов'язково є мама (батько або законний представник дитини).
Чи є користь від таких зустрічей?
Так! Команда вивчає сильні сторони вихованця, динаміку психо-емоційного розвитку і успішності. Роль мами у команді дуже важлива. Бо мама найкраще знає свою дитину, дає підказки. Вихователі, асистент вихователя, корекційний педагог описуюють, аналізують успіхи навчання та виховання. Фахівці ІРЦ коригують, направляють процес для успішного навчання.
Разом, спільними зусиллями вдається крок за кроком іти до спільної мети - реалізації потреб і можливостей дитини, прагнення домогтися успіху та впевненості у собі.
11 Грудня, 2024 р., 13:48
Діти нашої громади, яким організовано інклюзивне навчання та індивідуальну форму навчання в закладах освіти громади, та дітки, які відвідують корекційно-розвиткові заняття в ІРЦ, побували на мюзиклі "Фабрика св. Миколая" (автор Павло Табаков, учасники - вихованці школи П.Табакова).
Це дійство, яке відбулось у Центрі Довженка (м.Львів), організували для нас та для 500 інших діток спецзакладів Львівщини БФ " МАЛЕНЬКІ МРІЇ" та його директорка Любов Боднар. Мюзикл, подарунки, дорога у комфортному автобусі не залишили байдужими нікого.
Чи сподобалось? Запитайте дітей))) Ми побачили сяючі, задоволені обличчя наших хлопців і дівчаток. Ми тішимось.
А зараз ДЯКУЄМО! ДЯКУЄМО! ДЯКУЄМО! :
- Любові БОДНАР, директорці БФ "МАЛЕНЬКІ МРІЇ", та волонтерам, які запросили та організували для нас це неймовірне свято, свято любові, загадок і див! Дякуємо за подарунки для усіх наших дітей з особливими освітніми потребами. Ви неймовірні!
- дитячому фонду ООН "ЮНІСЕФ" за надану нам кімнату відпочинку, де ми змогли провести півтора години відпочинку перед виставою;
- Школі Павла ТАБАКОВА - за створену "діснеївську" казку. Пишаємось вашим талантом та професійністю!
- Андрію ДУМІ, депутату Львівської обласної ради, за допомогу в організації транспортного засобу та підтримці;
- Дякуємо батькам та дітям, які відгукнулись на нашу пропозицію. Дякуємо дітям за чемну поведінку, за балакучість і цікавість від побаченого.
Ви усі-усі класні, цікаві, веселі, життєрадісні!
Зі святом Вас усіх ! Зі святом усіх, хто читає та переглядає наш допис! До нових зустрічей!
20 Листопада, 2024 р., 12:28
Співпраця між Інклюзивно-ресурсними центрами та КЗ ЛОР «Жовківським БНРЦ «Злагода»» є важливим кроком у розвитку підтримки осіб з особливими освітніми потребами.
Спільна робота дозволяє не лише забезпечити допомогу дітям з ООП, але й звести на плідну постійну співпрацю фахівців із різних сфер – педагогів, вихователів, психологів, логопедів.
Така спільна діяльність є важливим етапом на шляху до побудови інклюзивного доступного середовища для всіх дітей незалежно від їх можливостей.
На світлині момент підписання Угоди про співпрацю між КЗ ЛОР «Жовківським БНРЦ «Злагода» та Добросинсько-Магерівським ІРЦ. Такі ж Угоди про співпрацю уклали сусідні ІРЦ м. Жовква та м. Рава-Руська.
