Новини
05 Листопада, 2021 р., 12:12
Завчасно перевірити персональні дані і стежити за інформацією на офіційних ресурсах - фахівці ФССУ відповіли на поширені запитання щодо е-лікарняних
26.10.2021
З початку впровадження е-лікарняних було створено вже 2,5 мільйона медичних висновків, а правила роботи з електронними листками непрацездатності унормували. Роз’яснення щодо більшості нюансів, які виникають при роботі з е-лікарняними, уже доступні на офіційних ресурсах Міністерства соціальної політики, Міністерства охорони здоров’я, Фонду соціального страхування України, Пенсійного фонду України та ін.:
Що робити працівнику, якому відкрили е-лікарняний:http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977654.
Які особливості призначення допомоги від ФССУ за е-лікарняними по вагітності та пологах:http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977911.
Як роботодавцю оформити заяву-розрахунок за е-лікарняним:http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977997.
А нововведення і додаткові роз’яснення публікуються на офіційних ресурсах: http://www.fssu.gov.ua,www.facebook.com/SocialFundUA і https://t.me/socialfund. Крім того, фахівці Фонду соціального страхування України проводять семінари, онлайн-зустрічі і надають консультації.
Щодо помилок при формуванні е-лікарняних
Електронні листки непрацездатності формуються на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність для тих пацієнтів, яких було ідентифіковано як застрахованих осіб. Однак бувають випадки, коли е-лікарняний не створюється – найчастіше це пов’язано із помилками в персональних даних. Інформація щодо пацієнта вноситься у медичний висновок автоматично і співпадає з даними, зазначеними у декларації із сімейним лікарем. Якщо персональні дані пацієнта, зазначені у декларації, не співпадуть із даними у реєстрі застрахованих осіб – е-лікарняний не створиться.
Часто такі помилки пов’язані із застарілою інформацію, яка не була вчасно оновлена застрахованими особами та їх роботодавцями (наприклад, при зміні прізвища), а також різними варіантами написання ПІБ (наприклад, Наталя і Наталія).
Тож працівникам важливо слідкувати за актуальністю своїх персональних даних і завчасно перевіряти правильність внесеної інформації. Про всі зміни потрібно оперативно повідомляти лікаря і роботодавця.
Щодо оплати е-лікарняних працівникам, які продовжували роботу
Сьогодні у разі створення медичного висновку електронний лікарняний сформується за замовчуванням. Тож у окремих випадках працівники, для яких було створено е-лікарняний, можуть продовжувати роботу. Так відбувається, наприклад, коли працівник відвідав лікаря для консультації або проведення діагностики, однак фактично не втратив працездатність. За такими е-лікарняними допомога по тимчасовій втраті працездатності не призначається, адже працівник продовжував роботу і не втрачав заробіток за цей період.
Щодо перетинання періодів тимчасової непрацездатності в різних е-лікарняних
Період непрацездатності працівника визначається в медичному висновку та відображається в е-лікарняному. Однак, якщо до електронної системи охорони здоров’я надходить інший медичний висновок, і періоди непрацездатності перетинаються, тривалість е-лікарняних може бути скорочена.
Є три найчастіші причини скорочення:
1) коли новий медвисновок створено в межах одного випадку непрацездатності;
2) коли новий медвисновок не пов’язаний із попереднім, але засвідчує непрацездатність в межах тієї ж категорії;
3) коли новий медичний висновок засвідчує початок іншого страхового випадку з іншої категорії причин непрацездатності.
Детальніше про правила скорочення і їх принципи:
http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977715.
Щодо функціонування паперових лікарняних
З першого жовтня усі заклади охорони здоров’я перейшли на створення медичних висновків замість видачі паперових лікарняних. Однак існують чотири виключення, у разі яких пацієнту видадуть паперовий листок непрацездатності:
- це продовження лікарняних, які було видано на папері до 01.10.2021;
- технічні помилки, які призвели до неможливості формування е-лікарняного, та які не було усунуто упродовж 7 днів;
- помилки при створенні медичного висновку та спливу строку (7 днів), протягом якого лікар мав можливість внести зміни;
- а також у разі всиновлення новонародженої дитини.
Щодо затримок в оплаті е-лікарняних
У зв’язку із зростанням кількості лікарняних листків (як паперових, так і електронних), які передаються до Фонду на оплату, а також через системне зменшення упродовж декількох років відсотку частки ЄСВ, яка направляється до бюджету ФССУ (загалом майже на 5%, що у грошовому еквіваленті розрахунково дорівнює близько 16 млрд грн недоотриманих коштів), сьогодні наявні затримки у фінансуванні матеріального забезпечення.
Потреба у видатках перевищує доходи від частки ЄСВ упродовж усього 2021 року та корелює із зростанням сум допомог за лікарняними листками, виданими, у тому числі в разі лікування від COVID-19. Наприклад, за підсумками вересня перевищення потреби у видатках на виплати і медико-соціальні послуги над фактичними доходами від частки ЄСВ, з якої складається бюджет Фонду, склало 2,2 мільярда гривень.
Дата фінансування допомог за лікарняними листками залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку. Стежити за станом фінансування можна у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfu
05 Листопада, 2021 р., 10:43
Сердечно вітаємо всіх працівників соціальної сфери з професійним святом – Днем працівника соціальної сфери, яке Україна відзначає у першу неділю листопада.
Це свято тих, хто постійно опікується проблемами людей, забезпечує їхні потреби. Піклуючись про людину, її майбутнє, забезпечуючи надання соціальних гарантій і допомоги тим, хто потрапив у нелегкі життєві ситуації, ви робите вагомий внесок у розбудову демократичного, громадянського суспільства.
Міцного здоров’я Вам, добробуту, злагоди і домашнього затишку, звершення всіх задумів, невтомного творчого пошуку, подальших успіхів у справі соціального захисту людини!
05 Листопада, 2021 р., 10:40
В четвер, 4 листопада, відбулося чергове засідання регіональної Комісії з питань забезпечення житлом дітей-сиріт у Львівській обласній раді.
Члени комісії голосуванням підтримали пропозиції закупівлі квартир 16 дітям-сиротам. Загалом йдеться про закупівлю 13 об’єктів нерухомості за співфінансування з обласного бюджету в рамках «Регіональної програми забезпечення житлом дітей сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа у Львівській області».
Добросинсько-Магерівська сільська рада надала пропозицію щодо закупівлі житла для особи з числа дітей-сиріт, яка проживає на території Добросинсько-Магерівської сільської ради. Житло придбають у с. Сопошин.
«Ми постійно на нарадах наголошуємо головам громад на важливості вести облік осіб, які потребують житла та вчасно подавати заяви та документи. Питання забезпечення житлом сиріт є першочерговим», - наголосив заступник голови Львівської обласної ради Юрій Холод.
Він зазначив, що ті громади, які належно ведуть облік та відповідально ставляться до своїх мешканців, вже отримали квартири.
04 Листопада, 2021 р., 09:15
У рамках Комплексної програми регіонального розвитку Львівщини на 2021 – 2025 роки за напрямом "Конкурс проєктів місцевих ініціатив" реалізується проєкт "Закупівля та облаштування дитячого спортивно-ігрового майданчика з тренажерним обладнанням с. Бірки Добросинсько-Магерівської сільської ради Львівського району Львівської області" (Нове будівництво).
Джерела фінансування: обласний, місцевий бюджети, кошти громади та нефінансовий внесок.
Підрядник – ФОП Воробель Руслан Михайлович.
На сьогодні проведено планування території майданчика та розпочалися роботи із огородження.
03 Листопада, 2021 р., 14:38
Продовжуємо озеленювати громаду
Представники громади, депутати та працівники Добросинсько-Магерівської сільської ради сьогодні висадили туї та ялини у Добросині, біля кладовища.
03 Листопада, 2021 р., 14:35
В с. Підлісся розпочалися роботи із встановлення спортивно-ігрового майданчика з тренажерним та ігровим обладнанням (Нове будівництво).
Проведено роботи з планування територій, закуплено та привезено тренажерне та ігрове обладнання.
Передбачається монтаж обладнання.
02 Листопада, 2021 р., 18:12
У межах Комплексної програми регіонального розвитку Львівщини на 2021 – 2025 роки за напрямом "Конкурс проєктів місцевих ініціатив" реалізується проєкт "Капітальний ремонт з відновленням елементів благоустрою зупинки громадського транспорту на повороті с. Панчишини Львівського району Львівської області".
Джерела фінансування: обласний, місцевий бюджети, кошти спонсора та нефінансовий внесок.
Підрядна організація – ПП «Рома».
Роботи з будівництва «заїзної кишені» автобусної зупинки на автомобільній дорозі М-09 Тернопіль-Львів-Рава-Руська, км 170+520, в районі с. Панчишини, вже розпочалися.
02 Листопада, 2021 р., 18:08
За кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій у 2021 році на території Добросинсько-Магерівської сільської ради проводиться придбання та встановлення спортивно-ігрового майданчика з ігровим обладнанням в с. Лавриків Львівського району, Львівської області (Нове будівництво).
На сьогодні проведено роботи з планування території, закуплено та привезено ігрове обладнання.
Найближчим часом плануємо монтаж обладнання.