Добросинсько-Магерівська громада
Львівська область, Львівський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Психодіагностика в ранній період розвитку дитини

Дата: 05.02.2025 12:37
Кількість переглядів: 48

Фото без опису
 
  Саме ранній вік є унікальним і визначальним для всього подальшого розумового, фізичного, мовленнєвого й емоційного розвитку дитини. Це період становлення функціональних систем, формування вищих кіркових функцій у результаті взаємодії дитини з навколишнім середовищем, що особливо інтенсивно відбувається в перші три роки життя. У зв’язку з цим, особливого значення набуває психодіагностика в ранній період розвитку дитини спрямована на всебічний аналіз психічного, фізичного і мовленнєвого розвитку з метою виявлення та подолання труднощів.
 
Основні напрями психодіагностики в ранньому віці:
1. Оцінка когнітивного розвитку– визначення рівня сформованості та розвиток пізнавальних процесів (пам’яті, уваги, мислення, уяви);
2. Оцінка емоційно-вольової сфери – виявлення здатності до вольового зусилля, емпатії, вміння визначати свої та чужі емоції, вміння чекати, просити про допомогу, виявлення схильностей до проявів девіантної поведінки.
3. Аналіз соціальної адаптації– оцінка взаємодії дитини з дорослими, дітьми, диференціація свій-чужий, прийняття норм, правил поведінки прийнятих у суспільстві. 4. Оцінка мовленнєвого розвитку- допомагає оцінити мовленнєвіі навички дитини, виявити можливі труднощі у розвитку мовлення та визначити оптимальні стратегії для їх подолання.
5. Оцінка фізичного розвитку дитини – визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо.
 
Враховуючи вік дитини, найчастіше використовують такі методи психодіагностики:
 Спостереження – за дитиною в різних життєвих обставинах.
 Рідко, проективні методики– складання оповідання, казки, розігрування лялькових вистав…;
 
 Бесіда з батьками – при спілкуванні звертається увага на:
- перебіг вагітності та пологів;
- ранній розвиток дитини (до звернення);
- мовлення та комунікація (поява гуління, лепету, перших усвідомлених слів, фрази…);
- харчові та сенсорні особливості (консистенція їжі, вибірковість у продуктах, реакції на введення нового продукту, надання переваги певному складу тканини, крою, наявність-відсутність одягу, реакції на водні процедури, дощ, бруд на одязі, взутті, навколо…);
- соціальні навички (як реагує на свій-чужий, реакції на схвалення, заборону, вміння очікувати, вміння просити про допомогу…);
- повсякденна поведінка (дотримання режиму, регуляція спання-неспання, якість сну…).
Своєчасне виявлення труднощів та тісна співпраця батьків з фахівцями дозволяє розробити індивідуальну програму корекційної роботи, що сприятиме гармонійному розвитку Вашої дитини.
 
В інклюзивно-ресурсному центрі ви зможете отримати відповідь на всі запитання та отримати вчасну допомогу для себе та дитини.

Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь