Добросинсько-Магерівська громада
Львівська область, Львівський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Зміна назви вулиці. Що треба знати?

Дата: 06.10.2022 11:51
Кількість переглядів: 564

Фото без опису

 

Відповідно до Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» від 09.04.2015 р. № 317-VIII, ще в час його прийняття, в поле зору потрапили  назви областей, районів, населених пунктів, районів у містах, скверів, бульварів, вулиць, провулків, узвозів, проїздів, проспектів, площ, майданів, набережних, мостів, інших об’єктів топоніміки населених пунктів, які потребували перейменування.

 

Топоніміка –  розділ ономастики, який вивчає топоніми, що об’єднують власні назви будь-яких географічних об’єктів.

Російсько-українська війна знову підняла питання очищення топонімів: на цей раз від будь-яких згадок та зв’язків із країною-агресором. «Ми повинні позбутися радянських нав’язаних символів, котрі впроваджувалися в Україні під час радянської окупації!». У межах чинного законодавства місцеві органи влади мають повноваження на перейменування об’єктів топоніміки, всі питання регламентовані на законодавчому рівні.

Перейменування окремих топонімів (географічних назв) безпосередньо впливатимуть на платників податків. Як саме? Перейменували вулицю: що робити?

 

Внесення змін до Єдиного державного реєстру (далі – ЄДР). Перш за все, у зв’язку із перейменуванням вулиці тощо,  на юридичному рівні змінюється місцезнаходження платника податків. Позаяк до ЄДР вносять відомості про місцезнаходження юр. особи (ч. 4 ст. 89 Цивільного кодексу Українидалі – ЦКУч. 2 ст. 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 р. № 755-IVдалі – Закон № 755).

Для внесення змін до ЄДР платник податків подає держ. реєстратору (ч. 4 ст. 17 Закону № 755):

заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в ЄДР;

установчий документ юр. особи. Якщо зміни вносять в цей документ, його редакцію слід оновити  з урахуванням цього.

Здавалося б, при зміні назви топонімічного об’єкту його фактичне місцезнаходження не змінюється. Але це тільки з позиції географічного місцезнаходження.

Координаційний центр з надання правової допомоги наголошує: перейменування вулиці місцезнаходження юр. особи є зміною її місцезнаходження. А це  передбачає необхідність внесення відповідних змін в установчі документи, змін до відомостей про ФОП, що містяться в ЄДР, повідомлення банківських установ і контрагентів про зміну реквізитів у чинних договорах, виготовлення нової печатки, бланків тощо.

Водночас законодавство не встановлює граничних термінів для проведення зміни відомостей щодо місцезнаходження. Отже суб’єкт господарювання сам може вирішувати, коли необхідно провести реєстрацію змін.

За проведення держреєстрації зміни місцезнаходження юр. особи, місця проживання фіз. особи у зв’язку із зміною назви (перейменуванням) скверів, бульварів, вулиць, провулків, узвозів, проїздів, проспектів, площ, майданів, набережних, мостів, інших об’єктів топоніміки населених пунктів адміністративний збір не справляється (ст. 36 Закону № 755).

Відповідно до п. 66.5 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), якщо мовиться про зміни у даних або документах юр. осіб, ФОП та громадських формувань,  які вносяться до ЄДР додатково уточнювати це контролерам за місцем обліку не потрібно.  

Якщо вищезазначені зміни не відображаються в ЄДР, платник податків зобов’язаний надати контролюючому органу за місцем обліку оновлені документи протягом 10 календарних днів із дати внесення до них змін. Для цього платник податків має подати заяву за ф. № 1-ОПП або за ф. № 5-ОПП з інформацією про такі зміни до контролюючого органу за місцезнаходженням/місцем проживання (дивкатегорію 116.06 ЗІР).

 

Форма № 20-ОПП. Якщо перейменували назви вулиці, де розміщений об’єкт оподаткування, платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП (далі – Повідомлення за ф. № 20-ОПП) з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування. У розд. 3 Повідомлення за ф. № 20-ОПП зазначається нове місцезнаходження такого об’єкта (дивкатегорію 116.11 ЗІР).

Те саме стосується змін до правовстановлюючих документів (свідоцтва про право власності, свідоцтва про право на спадщину, договору купівлі-продажу, договору міни, договору дарування тощо) у зв’язку з перейменуванням вулиць, на яких знаходиться об’єкт нерухомого майна, та внесення змін до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі – Реєстр). При зміні назви чи перейменуванні вулиці платник податків подає Повідомлення за ф. № 20-ОПП протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до Реєстру.

 

Застосування РРО/ПРРО. Не оминуть наслідків перейменування й суб’єкти господарювання, які використовують РРО та/або ПРРО. У цьому разі через перейменування вулиці тощо, де розміщено об’єкт оподаткування (господарську одиницю), в якому застосовується РРО та/або ПРРО також подається Повідомлення за ф. № 20-ОПП.  

 

Зміна назви вулиці: чи повинні перереєструватися платники ПДВ?

Як відомо, порядок перереєстрації регулює п. 183.15 ПКУ, який не містить вимоги перереєстрації в такому випадку. Підкреслюють це й податківці в  категорії 101.02 ЗІР: якщо відбулося перейменування вулиць, міст, селищ, зміна поштових індексів перереєстрацію платника ПДВ не провадять і реєстраційної заяви за формою № 1-ПДВ з позначкою «Перереєстрація» до контролюючого органу не подають.

 

Зміна назви вулиці: що робити єдинникам?

Інформація, яка вказана в заяві про обрання спрощеної системи має бути ідентичною інформації, зазначеній у обліковій справі,  відповідно й інформації, зазначеній у ЄДР. Про це податківці нагадують, наприклад, в ІПК ДФСУ від 13.04.2018 р. № 1575/6/99-99-12-02-03-15/ІПК. А отже після внесення змін щодо назви вулиці, а власне,  податкової адреси платника єдиного податку йому слід подати Заяву про застосування спрощеної системи оподаткування, затверджену наказом Мінфіну України від 16.07.2019 р. № 308, із позначкою «Внесення змін»:

платник єдиного податку 1 або 2 групи –  не пізніше 20 числа місяця, що настає за тим, в якому відбулися згадані зміни (п. 298.5 ПКУ);

платник єдиного податку 3 групи –  не пізніше останнього дня кварталу (п. 298.6 ПКУ).

 

Часті запитання:

 

Змінено назву вулиці, чи потрібна перереєстрація РРО?

При зміні даних щодо суб’єкта господарювання, зазначені в реєстраційному посвідченні, які пов’язані з перейменуванням районів у містах, скверів, бульварів, вулиць, провулків, проїздів, проспектів, площ, майданів, набережних, мостів чи інших об’єктів топоніміки населених пунктів за рішенням органів місцевого самоврядування платник податків вчиняє так. Він подає податківцям за місцем реєстрації РРО реєстраційну заяву з позначкою «Перереєстрація» та реєстраційне посвідчення. Контролюючий орган після отримання цієї заяви видає суб’єкту господарювання нове реєстраційне посвідчення. Попереднє посвідчення з моменту видачі нового реєстраційного посвідчення вважається нечинним (п. 2 гл. 3 розд. ІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Мінфіну України від 14.06.2016 р. № 547, далі – Порядок № 547). Порядок оформлення та подання заяви з позначкою «Перереєстрація» такий же, що й заяви про реєстрацію РРО (п. 3 гл. 3 разд. ІІ Порядку № 547).
 

 

 

Змінилася назва вулиці де розташований магазин, АЗС: що з ліцензією на алкоголь, тютюн, паливо?

Згідно ст. 3 Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 19.12.1995 р. № 481/95-BP в разі зміни відомостей щодо місцезнаходження або місця проживання, адреси місця торгівлі в зв’язку з перейменуванням населеного пункту, вулиці тощо, зазначених у ліцензії суб’єкт господарювання зобов’язаний у місячний строк з дня внесення таких змін звернутися до органу, який видав ліцензію з відповідною заявою. Цей орган на підставі такої заяви протягом трьох робочих днів видає ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін.
Акт про встановлення факту порушення строків звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання/іноземному суб’єкту господарювання ліцензії є підставою для анулювання ліцензії.

 

Чи потрібно переоформлювати документи дозвільного характеру через перейменування вулиці?

У ч. 8 ст. 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» від 06.09.2005 р. № 2806-IV сказано: зміна найменування та місцезнаходження юр. особи або прізвища, імені, по батькові та місця проживання ФОП не вважають за підставу для переоформлення документа дозвільного характеру. Свого часу й Державна регуляторна служба України підкреслювала: у випадку, коли змінюється назва населених пунктів, районів та областей, проте не змінюється фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління та обліку, підстави для переоформлення документів

дозвільного характеру відсутні.
 

Інформація для громадян.

Законодавством не передбачено внесення змін до правовстановлюючих документів (свідоцтва про право власності, свідоцтва про право на спадщину, договору купівлі-продажу, договору міни, договору дарування, тощо) у зв’язку з перейменуванням вулиць, на яких знаходиться об’єкт нерухомого майна, а тому вони є чинними та не потребують заміни чи отримання нового правовстановлюючого документа.

У той же час, із власної ініціативи або в разі необхідності (продаж, дарування, тощо) власник майна (в тому числі земельної ділянки), відносно якого відбулися зміни в назві вулиці (площі), відповідно до законодавства має право самостійно (або уповноважити на це іншу особу за довіреністю) звернутися до органу державної реєстрації прав на нерухоме майно з заявою про внесення змін до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у разі зміни назви чи перейменування вулиці (площі) відповідно до рішення Добросинсько-Магерівської сільської  ради.

У разі необхідності здійснення нотаріальних дій із нерухомістю (продаж, успадкування, дарування тощо), у сільській раді можна буде отримати рішення про перейменування вулиці. На підставі правовстановлюючих документів зі старою назвою вулиці і цим рішенням нотаріус видає новий правовстановлюючий документ із новою назвою вулиці.

У разі прийняття рішення про перейменування вулиць (площ) адміністративно-територіальних одиниць зміни до реєстру територіальної громади вносяться на підставі відповідних актів із збереженням попередніх даних та подальшим внесенням такої інформації до відомчої інформаційної системи ДМС з передачею інформації до Реєстру відповідно до Порядку створення, ведення та адміністрування реєстрів територіальних громад.

Крім того, актуалізація даних про місце реєстрацій особи у документах, в яких зазначають відомості про місце проживання /перебування особи, можлива за її зверненням (або її представника).


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь